LPEV

• Klaas

Heb ook eens op het hulpverleningsforum gekeken Ehv-er.

Daar zijn je berichten van dezelfde aard als bovenstaand

EHBO verlenen is een kwestie van GOED getraind worden en blijven en wie dat verzorgd is minder van belang. En met GOED getraind bedoel ik niet 8 jaar koffieleuten en EGOtrippen bij het RK.

Er is geen wetgeving die voorschrijft dat het OK de enigste is in Nederland die iets mag organiseren of bedenken. Vrijheid blijheid !

• Ehv-er

wat je zegt over koffieleuten valt best mee hoor tenminste bij mijn afdeling wel. k snap niet wat je met egotripperij bedoelt, maar je zult wel weer de pest hebben aan rodekruisers zoals gewoonlijk.

en idd het staat iedereen vrij om te doen en laten wat je zelf wilt. immers wie betaalt die bepaalt toch??

ik zeg alleen dat er verschil gemaakt moet tussen ehv-ers die hun diploma altijd laten verlengen, en de genen die 10 jaar geleden iets hebben gedaan en denken dat ze alles weten.

en je zegt zelf ook GOED oefenen. ik kan me niet voorstellen dat je in een cursus van 2 weekjes voldoende kennis kunt opdoen, en vaardigheden kunt opdoen om meteen te denken dat je alles kan.

bovendien als ik op straat iets tegen kom bel ik gewoon 112 en anders doe je heelsnel eventjes wat op een wond ofzo, en de rest laat het slachtoffer mij door de ambu of dokter doen. maar op een evenement ga je wel iets verder, vb iets meer ‘service’ etc.

bovendien overal waar we als rodekruiser komen ook op wedstrijden als we in rodekruispakken komen worden we meteen afgekraakt. dus daar zijn we onderhand wel aan gewend, wat je me nu vertelt is voor mij niks nieuws meer hoor. je moet is een dagje met die rodekruisers gaan werken, zul je merken dat het rodekruis niet zo eng is als je denkt, maar ook gewoon simpele ehbo-ers zijn.

en iedereen die wel eens bij een eenbeetje evenement is geweest weet best dat soms dingen krijgt die je bij een standaard opleiding ehbo nooit verteld worden, kortom ditsoort taken zijn niet voor iemand met alleen basislevensreddende handelingen wat een gemiddelde eh opleiding omvat weggelegd.

het wordt anders als je een wat uitgebreidere cursus heb gedaan en je kunt iets meer dan alleen basislevensreddende handelingen, en je houdt alles keurig bij.

• Klaas

Droevig zoals gewoonlijk wordt gereageerd.

De een zeikt de ander af zonder het over het onderwerp zelf te hebben.

Als er iets nieuws is in Nederland dan is het nooit goed want iedereen is sceptisch, argwanend en wantrouwend over nieuwe initiatieven, diensten en goederen.

Dus ook in de EHBO wereld geldt (des te meer) :

Wie zijn maaiveld te laag knipt komt er met zijn kop boven uit !! (of zo iets).

Hakke dus. Jammer.

Klaas

• Ehv-er

tja Klaas, nieuwe methode's moeten zich altijd eerst bewijzen om vertrouwen te winnen. of je dit nu leuk vind of niet dit is zo.

opzich is het wel goed dat men zoveel mogelijk de hulpverlening wilt moderniseren/verbeteren etc. maar ik vind dat vaardigheden en achtergrondkennis veel belangrijker zijn dan maar een beetje protocolletjes afwerken…

wat dat betreft is het OK methode er ook niet op vooruitgegaan, en daar heb ik ook geen goed woord voor over, tis dat het rodekruis met deze organisatie werkt, en ik niet bij het RK weg wil…

groetjes,

• Klaas

Goed nieuws ?!?!?!

Volgens insiders is het Het Rode Kruis zoekende naar wat anders en wil men van het OK af.

Klaas

• Klaas

RK is niet meer bij OK maar slaat eigen weg in.

• Bart

Jammer dat het RK nu al los wordt gezien van het OK.

Nee Klaas ik geef veel lessen voor het RK, en deze zijn nog steeds niet los van het OK, zullen ze ook niet doen. Wel zijn ze bezig om eigen lesmateriaal te ontwerpen maar dat is voor de uitgebreidere ehbo.

Jammer dat je op deze manier je eigen bedrijfje probeert te promoten, je had beter een goede advertentie kunnen zetten. Je zet LPEV in het zonnetje en de rest van de organisaties in een kwaad daglicht. Dit lijkt mij niet de manier om je eigen bedrijf te promoten.

Dat jij zegt geen banden te hebben met de LPEV is ondertussen al achterhaald, ik vind dit een slechte en gemene reclamestunt. Was het anders en op een eerlijke manier gebracht had ik misschien nog wel iets zien zitten van de LPEV. Maar als deze campagne om je eigen bedrijf te promoten al zo vol met leugens zit wat voor vertrouwen moet ik dan hebben in zo´n bedrijfje.

Heel jammer, als je nog eens iets op wilt zetten wees dan eerlijk.

• Druifje

Om maar even door te gaan… op het ehboforum is de discussie mbt het LPEV ook losgebarsten… ook hier is één iemand die volgens mij onder meerdere inlognamen werkt en probeert reclame te maken voor het LPEV over de rug van een ander.

Na Ivic had ik een redelijke indruk van deze stichting, door deze opzichtige reclametrucs is de positieve indruk die ik had redelijk teniet gedaan.

Zoals ik ook op het ehboforum meldde: deze manier van jezelf profileren is niet nodig als je een goed product hebt. Goede wijn behoeft immers geen krans.

Als je zelf niet zeker bent van je eigen zaken, dan is deze manier van een ander proberen onderuit te halen misschien wel een optie…

Mzzl d'n Druif

• Klaas

Zijn nu meer dan 2 en 1/2 jaar verder en deze initiele discussie is na enkele maanden doodgelopen.

Het LPEV heeft zich sinds die tijd aardig uitgebreid en in de EHBO opleidingswereld genesteld en is onder andere erkend door Reddingsbrigade Nederland.(zie ook hun nieuwste examen reglement van 2009) en voorziet duidelijk in een behoefte aan meer dan de standaard opgeleide EHBO-er.

Betekent wel dat het product goed moet zijn, met name om door de medische commissie van de redned heen te dringen.

Je kan veel zeggen, maar dat krijgen weinig stichtingen en bedrijven voor elkaar.

Het LPEV begeeft zich niet op het gebied van de standaard EHBO opleidingen zoals van het RK, OK of MFA, maar bieden hogere EHBO opleidingen aan.

Nederland kende eigenlijk alleen maar de standaard (OK gerichte) EHBO opleidingen of afgeleiden daarvan, het LPEV gaat dieper en sluit daadwerkelijk aan op de werkwijze van professionele eerstehulpverleners.

Zij begeven zich dus op een totaal ander marktsegment, waar tot nu toe geen enkele landelijjke EHBO organisatie toe in staat is geweest om dat aan te bieden.

Bovenstande is puur gebaseerd op de zichtbare groei, bekendheid en het niveau van de EHBO opleidingen van die organisatie.

Klaas

• Piet Klijnstra

Kunnen we eindelijk eens een andere organisatie kiezen die iets anders bied dan de afgezaagde OK opleidingen!