wat je zegt over koffieleuten valt best mee hoor tenminste bij mijn afdeling wel. k snap niet wat je met egotripperij bedoelt, maar je zult wel weer de pest hebben aan rodekruisers zoals gewoonlijk.
en idd het staat iedereen vrij om te doen en laten wat je zelf wilt. immers wie betaalt die bepaalt toch??
ik zeg alleen dat er verschil gemaakt moet tussen ehv-ers die hun diploma altijd laten verlengen, en de genen die 10 jaar geleden iets hebben gedaan en denken dat ze alles weten.
en je zegt zelf ook GOED oefenen. ik kan me niet voorstellen dat je in een cursus van 2 weekjes voldoende kennis kunt opdoen, en vaardigheden kunt opdoen om meteen te denken dat je alles kan.
bovendien als ik op straat iets tegen kom bel ik gewoon 112 en anders doe je heelsnel eventjes wat op een wond ofzo, en de rest laat het slachtoffer mij door de ambu of dokter doen. maar op een evenement ga je wel iets verder, vb iets meer ‘service’ etc.
bovendien overal waar we als rodekruiser komen ook op wedstrijden als we in rodekruispakken komen worden we meteen afgekraakt. dus daar zijn we onderhand wel aan gewend, wat je me nu vertelt is voor mij niks nieuws meer hoor. je moet is een dagje met die rodekruisers gaan werken, zul je merken dat het rodekruis niet zo eng is als je denkt, maar ook gewoon simpele ehbo-ers zijn.
en iedereen die wel eens bij een eenbeetje evenement is geweest weet best dat soms dingen krijgt die je bij een standaard opleiding ehbo nooit verteld worden, kortom ditsoort taken zijn niet voor iemand met alleen basislevensreddende handelingen wat een gemiddelde eh opleiding omvat weggelegd.
het wordt anders als je een wat uitgebreidere cursus heb gedaan en je kunt iets meer dan alleen basislevensreddende handelingen, en je houdt alles keurig bij.