of het verplicht is weet ik niet dit zou je eventueel als er een vergunning is aangevraagd bij de gemeente kunnen navragen. maar uit ervaring weet ik dat het wel erg verstandig is. want ik was afgelopen week ook bij een voetbaltoernooi van een grote bank, en hier vielen ook de nogdige slachtoffers waren met 4 personen, en er werdt op 5 velden gespeeld.
of de bhv hier een rol in kan spelen weet ik zo net nog niet, want standaard bhv zoals we die kennen is voor zover ik weet heelveel ontruiming, wat brandbestrijding, en basis levensreddende handelingen. aan de eerste 2 kan ik vertellen heb je bij een voetbaltoernooi niet zo heel veel. maar aan basis levensreddende handelingen heb je ook niet zo heel erg veel, want je het grootste deel van wat er op je ehbo-post binnen komt valt onder ehbo, verbandleer en kleine ongevallen, wandel letsels, en heel erg veel sportletsels. daarnaast is het begeleiden van een evenement heel iets anders dan het ontruimen van een gebouw, en zijn er bestwel veel aandachtspunten waar de teamleider ehbo aan moet denken, risico analyse maken, indeling van de posten, etc etc.
ik weet niet wat het nivo van de bhv-ers is, en of zij bij een rodekruis of ehbo vereniging zitten ofzo, maar anders denk ik niet dat ditsoort klusjes voor iedere bhv-er weggelegd is.
een hele kleine greep uit diverse letsels welke je zou kunnen verwachten:
-verstuikingen
-verzwikkingen
-overige letsels tgv overbelasting
-spierblessures
-botbreuken
-schaafwonden
mijn advies is om wel een ehbo-team van het rodekruis, ehbo vereniging of andere stichtingen de ehbo te laten verzorgen.
maar besluit je toch de ehbo zelf te verzorgen heb ik ook nog wel wat tips voor je, maar dat hoor ik wel weer.