Jeugd EHBO

• Harry

Beste hulpverleners wij zoeken verengingen die ervaring hebben met jeugd EHBO diploma A

Die ook bij evenementen worden ingezet onder begeleiding van ervaren hulpverleners.

Hoe pakken jullie dit aan? In verband met school en ouders.

Waar moeten wij op letten vind de jeugd het wel leuk.

• Ehv-er

Hi, Harry,

ik ben ook al sinds mijn 10 de ehbo-er en heb al vele evenementen gezien. mijn ervaring is dat de ene het erg leuk vind, en de ander vind het niks, of durft sommige dingen niet. kortom het is voor iedereen anders.

heel kort gezegd moet je dus eerst een beetje ontdekken wie het leuk vind, en wie het aan kan. want ik heb ook jeugdleden gezien welke dolgraag willen, maardoor faalangst of andere redenen niet durven of iets. en goede begeleiding moet er zijn. en ik zou eerst de jeugd laten beginnen met wat pleisterwerk verbandjes, en allerlei kleine dingetjes.

tja als jeugd naar school gaat moet dat natuurlijk voor gaan, en voor wat betreft ouders, zou ik de ouders erover inlichten en vragen of zij ermee accoord gaan.

heb je specifieke vragen horen we dat graag

gegroet,

• John Kristelijn

Hoi Harry,

Binnen onze vereniging hebben wij al jaren ervaring met het geven van jeugd EHBO zowel A als B en op school en bij de vereniging.

Bij ons mogen ze als extra mee als ze in het bezit zijn van een Jeugd B diploma. De jeugd met A, vaak net nog te jong en te speels om mee te gaan (uitzonderingen heb je altijd). Een dienst duurt dan vaak te lang en gaan ze meer spelen en keten. Vanaf Jeugd B, net ietsjes meer geschikt dus.

Wel gaan ze actuief mee met wedstrijden en zeker niet onverdienstelijk, zo werd onze B-ploeg al enkele keren Brabants Kampioen.

Groetjes, john