examenvragen jeugd-ehbo

• petra

Wie kan ons helpen aan wat nieuwe originele vragen voor het examen Jeugd EHBO?

• John

Hoi Petra,

Hoe had jij het examen Jeugd Eerste Hulp A in gedachte?

Wij geven de cursus begin van de avond, verdeeld over de maanden september t/m april. Het theorie-examen doen we in 3 modules en worden in de maand november, januari en april gehouden. Daarbij krijgen de kinderen die slagen voor hun theorie een zelf gemaakt certificaat.

In eerste instantie deden we open vragen en dit seizoen zijn we over gegaan in multiple choice vragen.

Deze vragen zijn zo gemaakt dat ze het juiste antwoord letterlijk uit hun lesboek kunnen halen.

Het praktische gedeelte doen we aan het einde van de cursus in de maand april.

Momenteel leiden we 45 kinderen op voor hun Jeugd Eerste Hulp A diploma.

gr, john

instructeur Eerste Hulp, instructeur AED/BLS en PBLS

p.s. heb je interesse laat dan even je e-mail achter dan mail ik je terug

• Joost

http://www.schooltv.nl/ehbo/index.jsp

• Rina Elenbaas

Wij hebben als EHBO Goes een theoretisch examen in elkaar gezet, dit ter ondersteuning van het examen.

• charlotte

misschien weet ik er wel een!

wat moet je doen als er iemand bijna op sterven ligt en er is geen mobiel

• john Kristelijn

Charlotte, wat is dit nu weer voor een vraag aan kinderen van 10-12 jaar.

Ik neem het examen altijd klassikaal af in vertelvorm.

We gaan bijvoorbeeld een dagje uit naar de Efteling. Vanaf de speelplaats tot aan het einde van de dag gebeurd er van alles.

Een voorbeeld:

Op de speelplaats verzamelen we ons voor een fietstochtje naar de Efteling. Als iedereen er is gaan we op pad. Twee leerlingen haken met de sturen in elkaar en vallen. Een van de kinderen heeft een schaafwond aan haar been. Wat gaan we hieraan doen?

Hierna twee aan twee allemaal aanleggen van een dekverband aan de knie/onderbeen.

en zo verder tot alle praktijkhandelingen geweest zijn. Kind dat eerste keer hiel, speelt 2e keer slachtoffer en zo steeds om de beurt.

Na anderhalf uur zijn alle praktijkhandelingen aan de beurt geweest en heb ik ondertussen allerlei theorievragen gesteld.

Niet ieder kind krijgt dan alle vragen te horen. maar ik weet wel of gemiddeld de kinderen de theorie beheersen. Bij twijfel stel ik een kind wat meer vragen.