ehbo'er

• Bart

Ik zit in de ouderraad van een redelijk grote voetbalvereniging. Vooral op de zaterdagochtenden is het behoorlijk druk met jeugdleden. Wanneer is het wenselijk om een ehbo'er rondt te hebben lopen. Of zijn er officiele regelgevingen voor ?

• Ehv-er

voorzover ik weet zijn daar niet echt regels voor zolang je niet aan een evenementenvergunning of een andere vergunning, danwel aan eisen van een overkoepelende vereniging hoeft te voldoen. verstandig is het altijd wel. mijn voorkeur zou dan uitgaan naar indien haalbaar minimaal 2 ehbo-ers, en afhankelijk van de drukte en grootte van het terrein het aantal zonodig opschroeven. kijk ook eens naar hoeveel “gewonden” er per zaterdag gemiddeld vallen.

• trudie

sowieso is het wenselijk dat er binnen een sportvereniging mensen zijn die in het bezit zijn van een geldig EHBO diploma. ik zou in de omgeving eens informeren of er ook modules aangeboden worden voor het volgens van een cursus ehbo langs de lijn. mevrouw erica terpstra is er wel iets mee van plan.

• ehboer

wedstrijden kunnen indien er geen EHBO aanwezig is worden gestaakt door de politie (dit gebeurd overigens eingelijk nooit omdat men hier op niet controleerd).

zijn er geen EHBO-ers aanwezig en er doet zich een ernstig ongeval voor met b.v. blijvend letsel dan kan de vereniging hierop worden aangesproken en in het uiterste geval het bestuur persoonlijk(met hun vermogen) de vraag is of je dit wilt, zoniet dan contact opnemen met een EHBO vereniging in e omgeving voor assistentie dan wel het opleiden van leden van de vereniging die dan natuurlijk wel de ehbo diensten op het veld moeten draaien en niet in de kantine waar het zo druk is dat men daar niet weg kan