Dit kreeg ik via mijn afdeling opgestuurd!
Zijn dit soort dingen bij jullie bekend?
Eng als hulpverlener gaat tegen mijn gevoel in!
———-
Neem eens een kijkje op mijn attachment.
Dit is mijn Reanimeer-mij-niet-penning,
die op mijn borst/hartstreek hangt
aan een ketting om mijn hals.
Op de voorzijde mijn Naam , geboortedatum en mijn pasfoto en handtekening,
met daarboven de grote letters: Reanimeer Mij Niet.
Op de achterzijde staat:
"Ik verbied iedereen onder alle omstandigheden
elke vorm van reanimatie op mij toe te passen"
Foto van mijn Penning en info over Behandelverbodformulier op:
www.gayroyal.com/Gaatse
Ik kocht de penning via
www.nvve.nl
Ik wil graag wijzen op het belang dat in het vervolg
cursisten reanimatie/EHBO er op worden gewezen
dat het tegenwoordig niet meer zo is dat mensen slechts een briefje in hun
zak of portemonee dragen waarop staat Reanimeer Mij NIET, maar
dat er tegenwoordig een PENNING is die op de hartstreek hangt en waar niet naar gezocht hoeft te worden, waar men alleen BEWUST van moet zijn dat als er 1 ketting kan hangen met een Reanimeer mij niet Penning en dat de Nederlandse Wet mensen het recht geeft om een medische behandeling te weigeren.
En moreel gezien heb je ook dat recht.
Reanimatie geven en ondergaan zou niet als vanzelfsprekend moeten worden gezien, maar als optioneel en vooral vrijblijvend.
Niet iedereen WIL reanimatie ondergaan en daarom moet dat ook NIET opgedrongen worden.
Als je een hartstilstand hebt, dan ben je in de eerste plaats al DOOD.
Veel reanimaties slagen niet en dan blijf je dood.
Onder de mensen die wel een geslaagde reanimatie hebben ondergaan, zijn er veel mensen die met blijvende fysieke en of mentale schade en beperkingen verder moeten leven, en niet iedereen WIL dAT risico ondergaan.
Het is NIET voorspelbaar hoe iemand en OF iemand terug komt in het rijk van de levenden.
In een ziekenhuis wordt een Reanimatieverbod nageleeft , omdat een arts gebonden is volgens de wet aan een schriftelijke weigering van een reanimatieverbod, maar op straat wordt door leken en EHBO-ers en reanimatiecursisten vaak WEL gereanimeert, omdat ze OF niet weten dat deze ANTI reanimatie Penning bestaat en ECHT is en er nooit op zijn gewezen, OF omdat ze het excuus nog steeds misbruiken van “Ik had geen tijd om te zoeken”
terwijl dat ook niet hoeft als t aan een ketting hangt op of rond de borststreek.
Ik wil onder geen omstandigheden gereanimeert worden, maar al helemaal niet door LEKEN, die minder ervaren zijn en minder goed op de hoogte zijn met alles.
Daar komt bij dat mensen TAL van andere redenen kunnen hebben om NIET gereanimeert te willen worden. Bijvoorbeeld ze kunnen een ziekte hebben als HIV of Kanker of iets anders, wat een grote kans geeft op een naar einde met ziek zijn en vreselijke aftakelingen die in de nabije toekomst kunnen plaatsvinden.
sommige mensen hebben geen ziekte, maar zien een hartstilstand als een relatief milde dood/uitweg, en willen niet twee keer in hun leven hoeven te sterven.
Ik heb meerdere redenen waarom ik geen reanimatie wil, maar ik wil ze niet opgeven, want dat is prive..
Ik vind ook dat ik niet redenen moet hoeven opgeven, om aanvaardbaar te maken dat ik niet gereanimeert wil worden en over mijn eigen leven en levenseinde wil kunnen beschikken. Iemand reanimeren tegen zijn wil is voor God spelen.
Dat accepteer ik niet van een ‘echte god’ laat staan door mensen!
Iemand die mij tegen mijn wil reanimeert, sleep ik voor de rechter.
Ik wil jullie vragen om meer aandacht te besteden aan de Niet Reanimeren Penning, zodat meer mensen weten dat ie bestaat EN eerbiedigd moet worden.
De Nederlandse wet ondersteunt dat, want deze geeft mensen t recht om een medische behandeling te weigeren. Als je dat bij artsen mag/kunt weigeren, dan moet je dat al helemaal kunnen weigeren bij leken en minder ervarenden.
Ook wil ik graag dat meer mensen weten van het bestaan van de Penning, zodat meer mensen hem gaan dragen en het vanzelfsprekende helemaal van reanimatie af gaat. Ik schrijf daarvoor veel stichtingen en verenigingen aan, ook jullie dus.
Groet van Gaatse