tand door lip

  • Louise

    Mijn kleinzoon is naar gevallen op straat tijdens koninginnendag.

    Gevolg tand door zijn lip, de aanwezige ehbo adviseerde mijn dochter een zakje suiker te gaan vragen wat het bloeden zou stelpen. Ik heb er nooit van gehoord dacht altijd dat koelen het beste was ook al voor de zwelling. wie heeft hier van gehoord en wat doet de suiker dan?

  • Evert-Jan

    hoi

    volgens mij opleiding is koeken het beste!!!

    Wat suiker daar tegen doet zal ik echt niet weten.

    Ik heb er ook eigelijk nog nooit van gehoord

    en ik ben al 5jr hulpverlener.

    Maar ik zal het na vragen.

    dan krijg je me antwoord nog wel

    gr evert

  • Louise

    Bedankt Evert-Jan voor je reactie,fijn dat je nog even door wil gaan vragen.Ben echt benieuwd naar het antwoord. Fijn weekend.

  • evert

    Hoi Louise

    Ik heb het nagevraagt en niemand heeft er ooit van gehoord.

    Het enige wat hun en wat ik al dacht is dat je moet is koelen en ijs gebruiken.

    Dus waarschijnlijk heeft hij dat maar gewoon gezegt.

    Weet je ook welke ehbo vereninging het was????

    Groetjes Evert

  • Louise

    Van welke afdeling ze daar liepen weet ik niet, maar de suiker scheen wel te helpen.Ik vind het ook vreemd, voortaan zelf maar een cold-packing mee nemen

    scheelt in ieder geval voor de zwelling.Bedankt voor het navragen.

  • Ans

    als peuterspeelzaalleidster maak ik af en toe mee dat een peuter een tand door de lip valt. Ook deze week overkwam het een peuter. De moeder, die nog aanwezig was, vroeg mij om een theelepeltje suiker. Zodra het kind de suiker in de mond had stopte het met huilen en ook het heftige bloeden van de lip stopte! Ik was stomverbaasd en nu op zoek naar de wetenschappelijke achtergrond van dit fenomeen. Wie kan mij helpen?

  • Gerard Leeuw

    Suiker zou zijn om de eventuele bloeding te stoppen. Meer niet. IJs is danweer om het zwellen te verminderen.