Koninginendag 2008

• Evert-Jan

Beste mensen

Ik heb een vraag voor jullier waar ik jullie mening voor vraag?

Ik was op koninginnennacht in Hilversum.

Ik had me ehbo kleren aan en ben toen naar het hoofdburo van de politie gegaan om te vragen of er ehbo-ers aanwezig waren.

Dat wisten ze niet.

Dus heb ik rond gelopen en twee gevallen gehad.

Daardoor mis ik de bus. maar een half uur rond lopen kom ik weer op het treinstation in Hilversum.

Ik zie daar een groep jongeren staan , die een meisje ondersteunen.

Dus ik loop er naar toe om tevragen of er wat aan de hand was?

Een van de jongeren zegt dat ze teveel alcohol op heeft.

Op een gegeven moment valt ze helemaal weg in het station hal.

Ik heb toen haar pols gecontoleert, en die was erg snel en ze had ook erg koude handen.

Uiteindelijk heb ik 112 gebeld, gelukkig viel alles mee.

ik heb toen een taxi terug naar huis genomen.

Nu vraag ik jullie mening?

Vinden jullie dat ik bij de gemeente me geld terug kan vragen?????

Ik hoop op een reactie

• trudie

als jij niet officieel in functie aanwezig hoefde te zijn,lijkt mij dat je dus ook niet eventuele kosten kunt verhalen. wij lopen sowieso niet in onze ehbo kleding als het niet hoeft!!!

• Danny

Beetje vreemd dat je zomaar besluit uit eigen initiatief in je ehbo kleding de binnenstad in te gaan…………….

Vervolgens maar bij de politie langs gaat om te vragen of er andere ehbo-ers rondlopen? m.i. neem je dan contact op met de vertegenwoordiging van een bureau GHOR uit je regio, of bij een van de EHBO of NRK verenigingen.

Vervolgens zelf maar besluiten rond te gaan lopen en “werk te zoeken”, het uiteindelijk ook nog vinden (gek hé op 29 april in de avond) en er dan ook nog voor betaald willen worden door de gemeente………

Valt me nog mee dat je niet zelf besloten hebt de vergunning van het evenement in te trekken omdat er zo weinig ehbo en hulpverlening geregeld was….

• coordinator Hulpverlening NSO

je kan ter discussie stellen als je met je ehbo kleding op straat moet lopen als je geen dienst heb maar vindt je reactie verder erg overtrokken naar iemand die zich als jongere zich zo inzet voor de hulpverlening wou dat meer jongeren zich zo actief opstelde als Evert-Jan