ambulance

• trudie

wij willen als vereniging graag een tweedehands ambulance aanschaffen.

is er iemand die ons de haken en ogen kan zeggen die hieraan verbonden zijn?

het is de bedoeling dat wij puur en alleen materiaal gaan vervoeren van en naar evenementen. aangezien we steeds meer materiaal krijgen is het vaak onbegonnen werk om dit met personen-auto's te vervoeren. we hadden eerst als optie een caravan, maar niet iedereen kan met een caravan rijden. alle tips zijn welkom!! geschatte kmt per jaar ca 2500 km. wat wij voor ogen hebben is een chevrolet op benzine. groetjes trudie

• coordinator Hulpverlening NSO

Hoi Trudie,

waarom kopen jullie gewoon geen bestel busje want je wilt geen gewonden vervoeren dus waarom een dure oude ambulance als je ook ergens een leuke 2e hands bestelwagen op de kop kan tikken iets aanpassen en je kan er meer materiaal ik kwijt als in een ambulance wat striping aan de buitenkant en je bent klaar heb best wel wat ideen als ik er zo over nadenk

Hans

• Sjonnie

Hoi Trudie,

Ik zou ook kiezen voor een gewoon busje, een ambulance ziet er misschien wel stoer uit maar voor het doel “vervoeren van materiaal” is deze minder geschikt.

De ingebouwde slee voor de bracard, de stoel en kasten nemen vaak al plaats in beslag en hierdoor kun je minder materiaal kwijt.

Of is het de bedoeling dat je in die kasten juist het verbandmateriaal enz… wil gaan doen?

Het voordeel van een gewoon busje is dan weer dat je er eventueel ook weer personen mee kan vervoeren (als je met meerdere mensen naar een evenement gaat bijvoorbeeld) en vaak is er dan nog plaats genoeg om materiaal zoals tassen, koffers en brancards in mee te nemen.

Ik denk dat veel Rode Kruis afdelingen daarom ook een PAM hebben i.p.v. een ambu, gewoon omdat ze (vind ik) functioneler zijn.

PAM betekent Personenvervoer, Ambulance, Materiaal dit zijn busjes die zijn zo zijn ingericht dat ze voor alle 3 de functies kunnen worden gebruikt.

Groetjes,

John

• trudie

Hoi John,

we willen inderdaad ook de ambu gebruiken als vaste post op buiten-evenementen.

maar het is inderdaad ook een optie om een busje aan te schaffen.

bedankt voor de tips.

• coordinator Hulpverlening NSO

je kan ook eens gaan praten met bedrijven die carvans verbouwen misschien willen die wat sponsoren dat zij voor jullie dat busje willen opknappen of als er genoeg geld is naar een dealer voor inbouw materialen (maar dat zal wel niet)

sukkes

Hans

• trudie

we hebben al een plaatselijk schade-herstelbedrijf bereidt gevonden om eventueel spuitwerk te doen (EHBO kleuren) dus dat zit al goed. binnen de vereniging hebben we een lid dat een eigen klusbedrijf heeft en die wil vast wel helpen.