Sinds vorig jaar zomer heeft het Oranje Kruis besloten meer gebruik te maken van consulenten. Een prima idee omdat er aardig wat kaf onder het koren zit. Zelf heb ik een aantal keer een bezoek gehad. De rapporten die ik toegezonden kreeg waren allemaal prima. Nu hoor ik wel eens van collega´s dat ze deze bezoeken niet als heel prettig ervaren. Op zich wel jammer omdat naar mijn mening hier ook een uitwisseling van ideeën zou kunnen zijn. Niet alleen wordt er kritisch gekeken naar de manier waarop de stof wordt overgebracht en de materialen die aanwezig zijn maar ook of administratief de zaken op orde zijn. Maar ook zou er ruimte moeten zijn om tips en trucs te wisselen met elkaar. Wij streven allemaal naar hetzelfde doel namelijk de cursist op pad te sturen met voldoende kennis en kunde om adequaat te handelen in een noodsituatie. Een van mijn eigen ervaringen is dat bij een bezoek tijdens mijn cursus de consulent niet vanuit deze overtuiging te werk ging. Graag zou ik willen horen, lezen wat jullie ervaringen zijn. Dit gaat over zowel de EHBO aan volwassenen alswel de EHBO aan Kinderen.

Hatelijke groet,

Paul