Nee het zijn schimmels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schimmels of zwammen (wetenschappelijke naam: fungi) zijn levensvormen die uit cellen met een celkern, mitochondriën en een cytoskelet bestaan.

Tot de schimmels behoren zowel meercellige organismen zoals paddenstoelen maar ook eencellige organismen zoals gisten. Net als dieren en planten vormen schimmels in de taxonomie een eigen rijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paddenstoelen hebben geen bladeren, stengels of wortels. Planten die dat wel hebben, kunnen via hun blad zonlicht om zetten in voedsel. Maar paddestoelen kunnen dat niet. Die leven van bijvoorbeeld bladeren en afgestorven takken. Een paddestoel is een soort schimmel. Je hebt verschillende soorten schimmels denk bijvoorbeeld maar aan een stuk fruit, kaas of aardappel waar een witte korst op zit. Het gedeelte van een paddestoel dat je boven de grond ziet is het vruchtlichaam.Veel schimmels kennen geen vruchten of hebben zulke kleine vruchten dat je ze met het blote oog niet kunt zien. Bij een paddestoel is dat dus anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, paddenstoelen of zwammen behoren tot het schimmelrijk. Het zijn de vruchtlichamen van een, meestal voor het blote oog onzichtbare zwamvlok (mycelium) die zich in de grond of het substraat (bijv. hout, afgevallen blad, mest, dode insecten, veren, enz.) bevindt.

Paddenstoelen zijn dus geen planten of dieren, maar vormen een heel eigen groep (rijk) in het systeem van de levende organismen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.paddenstoel.nl/html/watis.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat zijn schimmels. Het verschil is te zien aan de kleur: planten hebben altijd bladgroen in hun cellen, dat hebben schimmels niet. Daarmee is het een heel ander rijk.