angst voor besmetting

  • Arnold

    Hallo allemaal!

    Ik ben nog al actief in het EHBO veld en heb toch een vraag. Ik weet dat er allemaal richtlijnen zijn, maar ik ben toch altijd een beetje bang om besmet te raken door besmet bloed. Ben ik de enige????? En Hoe gaan jullie daar mee om?

    Arnold

  • Francois Marinussen

    hoi arnold,

    ik ben zelf ook een actieve EHBOer en ik ben zelf ook bang (geweest) voor besmetting. een paar jaar geleden was er bijna een besmetting geweest waardoor ik een hiv test heb moeten laten doen, sinds dien gebruik ik altijd handschoenen.

    als je de mogelijkheid wilt verkleinen raad ik je aan om handschoenen te dragen. voorkomen is beter dan genezen

  • Frans van Gestel

    De kans op besmetting met het HIV-virus bij het hulp verlenen is erg klein Zeker wanneer je handschoenen draagt. de kans dat je Hepatitus oploopt door iemand een hand te geven is duizend maal groter. Het is echter wel aante raden om steeds op de eigen veiligheid te letten. Dus zorg altijd voor goede beschermende middelen. Ook wanner je een slachtoffer moet beademen, probeer hierop altijd voorbereid te zijn, er zijn mondstukjes in de handel, maar ook plastic lapjes met een filterje er in, deze zijn relatief goedkoop. Zeker als je er beter door beschermt bent.

  • konni

    hoi allemaal

    Zelf werk ik in de seniorenalarmering en ben bezig met de herhaallessen van E.H.B.O.

    Ook bij ons is er over gepraat,en is de angst erg groot.

    Persoonlijk ben ik niet zo benauwd voor aids.De kans dat je jezelf besmet is wel erg klein,en kan alleen als je op het moment dat je een wond behandelt.zelf een vers wondje hebt dus bijna nihiel.

    Wel ben ik bang voor hepatitis,ook omdat ik daar niet veel van weet.In mijn werk kom ik veel in aanraking met oudere mensen,dus ik gebruik wel handschoenen.

    groetjes konni

  • Frans van Gestel