"Pas op", Airbag staat scherp

• Jan

Met alleen het maken van een protocol ben je er niet.

Het invoeren van het model verschijnsel protocol is meerdan alleen een briefje met daarop wat je moet doen in welke volgorde, etc.

Je moet ook de leerstof en scholing erbij schrijven. Dit laatste is enorm belangrijk.

• Sigmaatje

Prima.

• Joffry van Grondelle

Lijkt me toch wel fijn als ehbo-er etc het hoofd fixeert in afwachting van de ambulance, kan d.m.v. naast auto of achter s.o. zitten en hoofd met 2 handen fixeren, zo gepiept

• Jan

Op dat moment is de wagen nog niet gestabiliseerd en mag je dus niet in de auto komen. Dit om verergering van het letsel bij het slachtoffer te voorkomen.

Tevens loop je zo zelf de kans het slachtoffer te worden, want je weet niet of het voertuig veilig is.

• maarten

Misschien een idee voor de auto industrie, op een zichtbare plaats een afbeelding aanbrengen waarop te zien is waar alle airbags zitten.

Want een werden er twee, toen drie en ik geloof dat er nu al meer dan tien airbags in een auto kunnen zitten.

• Jan

Er kunnen nu al op zo'n 30 tot 35 verschillende plaatsen airbags zitten.

Althans dat is ons tijdens een bijscholing verteld. Je kunt al op veel wagens zien wat voor airbags er in zitten, maar elk merk gebruikt andere aanduidingen.

Mercedes heeft een boekwerk uitgegeven waar in terug te vinden is waar en welke airbags er in de diverse type wagens zitten. Ik denk dat het eens zaak wordt dat de auto industrie hier een eenheid in gaat aandrengen.

Wordt dit niet gedaan uit concurentie oogpunt?

• Sacha

Vraag of er iemand van je plaatselijke brandweer misschien een keer kan komen, om over dit probleem te vertellen.Want dit is ook een probleem voor de brandweer.Tijdens een hulpverlening!

• annelies

Al met al.

Wij weten niet om te gaan met dit luxe probleem Airbag.

Alle ehbo érs zijn in het bezit van een verantwoordings gevoel. bekijk de situatie ter plaatse en handel zoals nodig is.

wacht je gaat het sl.o, dood.

help je kun je zelf sl.o.worden.

doe iets en het sl.o. kan het ongeval overleven

Joke