EHBO-ers of sportverzorgers verpleegkundige gevraa

• stichting EHBO team Haagstad

Wij zoeken vrijwillige- en professionele EHBO-ers voor EHBO-diensten bij evenementen en bedrijven.

Opleiding: EHBO diploma en wij bidden aan vervolgopleidingen tot professioneel EHBO-er via een systeem van certificaten.

Naast het behalen van een certificaat vragen wij u minimaal 6 oefeningen bij te wonen

Kleding: In het begin draait u mee met een ervaren EHBO-er en krijgt u een geel EHBO-hesje van de stichting aan. Na het behalen van het eerste certificaat komt u in aanmerking voor het EHBO-tenue van de stichting. Bij deze kleding vragen wij u om een kleine borgsom, die u na een jaar diensten terugontvangt.

Gezondheidswerkers die als arts, verpleegkundige, fysiotherapeut en sportmasseur werken of hun vaardigheden op het gebied van de eerste hulp willen vergroten, kunnen ook bij ons terecht.

Ervaring: Wij vragen u 12 EHBO diensten met verschillende moeilijkheidsgraad te doorlopen voor u in aanmerking komt voor een of meer certificaten.

In overleg met het bestuur kan afgeweken van deze regel afhankelijk van opleiding en ervaring. Met de uitspraak van wel of niet versoepelen over deze richtlijn is geen beroep mogelijk.

nadere info stuur een berichtje ehbo-team@wanadoo.nl

• jootje

Wat voor certificaten kun je bij jullie zoal halen?

U spreekt over diensten van verschillende moeilijkheidsgraad. Wat voor diensten moet ik me daarbij voorstellen?

• ehbo-team

stuur even een E-mail naar ehbo-team@wanadoo.nl

of bel 070-4155863

dan leg ik het jouw persoonlijk uit

hoogachtend

stichting EHBO - team Haagstad

• Jos

Hmm, ben daar ook heel nieuwsgierig naar: ‘proffesioneel ehbo-er’…. Klinkt zeer interessant, kan ik daar elders ook mee aan de slag als professioneel ehbo-er? Rijkserkende certificaten of papiertjes die alleen bij jullie geldig zijn? Ik weet, klinkt erg cynisch, maar waarom publiceer je de informatie niet op een website.

• The Speaking Horse

Best EHBO-team Haagstad,

> Wij zoeken vrijwillige- en professionele EHBO-ers voor

> EHBO-diensten bij evenementen en bedrijven.

Wat is een professionele EHBO'er? Tweede vraag, als jullie professionals zoeken, neem ik aan dat er een redelijke tot goede vergoeding tegenover de inzet staat?

> Opleiding: EHBO diploma en wij bidden aan vervolgopleidingen

> tot professioneel EHBO-er via een systeem van certificaten.

Aan wat voor vervolgopleidingen moet ik dan denken? Wat is de waarde van die certificaten?

> Ervaring: Wij vragen u 12 EHBO diensten met verschillende

> moeilijkheidsgraad te doorlopen voor u in aanmerking komt

> voor een of meer certificaten.

Wat maakt een dienst nou moeilijk? In het verleden ben ik naar diensten geweest die “moeilijk” waren, maar waar de hele avond geen zak gebeurde. Het kwam echter ook voor dat een dienst die als uitermate saai te boek stond, ineens “moeilijk” werd omdat daar wat vervelende zaken plaatsvonden?

Ben je een goede EHBO'er geworden als je 12 houseparty's bezocht heb, of als je 4 keer gereanimeerd hebt?

> In overleg met het bestuur kan afgeweken van deze regel

> afhankelijk van opleiding en ervaring. Met de uitspraak van

> wel of niet versoepelen over deze richtlijn is geen beroep

> mogelijk.

Kijk, dat gaat alweer de goede kant op. Je probeert mensen te werven maar jaagt ze tegelijk weg met zo'n soort opmerking.

Vr.gr.

TSH

PS sportschoenen onder veiligheidskleding kan echt niet. Let daar volgende keer op!

• Johan

Jos, ik sluit me helemaal aan bij jouw woorden!

Als je wat hoort van deze organisatie laat het me dan even weten? ik ben heel benieuwd….

Mzzl, Johan

• Maarten

De moeilijkste oefening die ik, volgens de cursisten, had uitgezet, de oefening was waar ze tien minuten bij een slachtoffer moesten zitten dat onder hun handen dood dreigde te gaan en waar ze niets konden doen als praten en geruststellen. Dat was veel erger dan een ander station waar duikers net uit het water gehaald waren en die in de stabiele zijligging gelegd moesten worden. flessen, vinnen, maskers strakke pakken waren heel lastig, maar je kon tenminste iets doen….

• M. van Beuken

Mensen,

Ik heb hen per mail gevraagd wat die certificaten voorstellen, wat ze betalen, wat het dienstverband is enz.

Ik kreeg een vrijwel onleesbaar mailtje terug:

"

u had belangstelling

ps wij zijn een vrijwillgers org.

onze EHBO-ers zijn niet in loondiens of zo

"

verder dat ze “profesioneel EHBO” willen aanbieden en drie niveau's hebben:

"

Niveau 1: Hoog opgeleide EHBO-ers met professionele aanpak

Niveau 2: EHBO-ers die door certificaten en diensten ervaring opdoen

Niveau 3: Vrijwilligers.

"

Geen informatie over de certificatien, kosten voor opleidingen, vergoedingen enz.

Tamelijk wazig allemaal.

Lijkt sterk op de tientallen (ex/half/wannabee) ambu-plegen die voor zichzelf zijn begonnen.

Maarten van Beuken

• jootje

Maarten,

Wat wil je zeggen met dit verhaal? Dat het ligt aan wat er gebeurt of een dienst “moeilijk” is of niet?

• Danny

Wat ik mezelf nou afvroeg he…… :)

Er worden hier ook verpleegkundigen gevraagd!?

Wat voor meerwaarde hebben die verpleegkundigen in dit geval, is er bij dat soort diensten dan ook een arts aanwezig?, want een verpleegkundige mag niet zomaar een behandeling inzetten….., mag toch alleen maar handelen/behandelen in opdracht van een arts?

Een ambulanceverpleegkundige mag dat wel, maar die is in dienst van een ambudienst waar ook een Medisch Leider (oftewel Arts) aan verbonden is, en hun de gelegenheid geeft om via protocollen te handelen op BLS/ALS niveau…..

Als verpleegkundige kan/mag je in bij dit soort EHBO-diensten toch nix meer als een ehbo-er qua handelingen? Okeej misschien is je klinische blik wat breder dan de gem. ehbo-er maar dat is de enige meerwaarde die ik zo gauw kan bedenken.

Hoe zit dat in dit geval? Of heb ik nou een hele stomme vraag gesteld?

Ben erg benieuwd.

Gr. Danny

EHBO-er, en op weg om in de toekomst verpleegkundige te worden ;)