Is ehbo niet overdreven ?

• jessica hoevenaars

ja hoor ze noemen het een vergoeding. ik kan daar ook niets aan veranderen.

ik ben zelf een lotus en ik weet dat er veel artsen, kaders en lotussen gaan “hobbyen” om een aaerdig zakcentje bij te verdienen. ikzelf doe het en zie het als een hobby.Als ik per jaar er€50.- aan over houd dan mag ik in mijn handen klappen. zo ook mijn mede lotussen en kaders binnen mijn vereniging.( ik kan je er nog bij mededelen dat de vergoedingen wettelijk zijn vast gelegd en dat daar dus niets aan te veranderen is.)

mijn laatst advies luid dus, ga opzoek naar een andere vereniging/organisatie waar ze wel gemotiveerd bezig zijn.

groetjes jessica

ps. je mag me wel je noemen, bij u voel ik mijn eigen zo oud.

• jootje

Jessica,

Het klinkt alsof je het afkeurd als mensen gaan “hobbyen” om een zakcentje bij te verdienen met het lesgeven in de EHBO. Waarom?

Misschien zijn de vergoedingen voor de LOTUS vastgelegd, maar voor zover ik weet niet voor instructeurs. Wat ik vraag en krijg hangt heel erg af van de organisatie waarvoor ik lesgeef.

• Multiburger

vereniging.( ik kan je er nog bij mededelen dat de vergoedingen wettelijk zijn vast gelegd en dat daar dus niets aan te veranderen is.)

Dit is zeker een grap ?

• jessica hoevenaars

nee ik keur het te zeker niet af dat mensen gaan hobbyen. ook ik vind het fijn dat ik aan het eind van het jaar mijn centje verdiend krijg.

ik keur het wel af dat er verschillende onder ons zijn die een centje bijverdienen en zeer ongemotiveerd bezig zijn , waar multiburger last van heeft.

ik wist niet dat een kader geen vaste richtlijnen heeft, maar laten we er eerlijk over zijn dat het niet mis is wat we met zijn alle krijgen als vergoeding. dus niet alleen de kader maar ook als lotus zijnde.

sorry dat ik even onduidelijk ben geweest(daarom vind ik praten makkelijker als schrijven)

groetjes jessica

• Mburger

“”ongemotiveerd bezig zijn“”

…..die mensen die zo lopen te beunhazen voor 25 euro netto per uur zijn die dan WEL gemotiveerd bezig ?

Je kan het ook anders bekijken :

“”Deze mensen verzieken de goede naam van ehbo leidinggevenden-organisaties en instructeurs“”…zo iets dan ? bevalt dat u beter ?

• jootje

Welke mensen? Mensen die 25 euro per uur verdienen met lesgeven? Wat een gezeur. Er zullen best mensen zijn die het lesgeven in EHBO als gemakkelijke bron van inkomsten zien. Maar dat geldt niet voor heel veel instructeurs die ik ken.

Wat is nou eigenlijk je probleem multiburger. Je vindt EHBO belangrijk (zeg je) en je wilt de vervolglessen volgen (zeg je), maar dat moet dan gegeven worden door mensen die er geen rooie cent voor krijgen en daardoor meer gemotiveerd zijn?

• FoX_Black@

Maar dat geldt niet voor heel veel instructeurs die ik ken.

Kent u al die instructeurs in Nederland dan ? (persoonlijk) Assen is niet zo groot :?

Wat een gezeur.