Eerlijk gezegd verbazen de reakties mij enigzins. Eén of andere gefrustreerde ambulancechauffeur spuwt hier zijn gal over één (!) incident met een EHBO'er en ziet daar meteen aanleiding in de persoon in kwestie aan de schandpaal te nagelen. Heb je lekker bij je collega's lopen opscheppen over deze actie, Patrick? Natuurlijk houd je het een beetje anoniem, maar de mensen die bij dit geval betrokken zijn, weten donders goed waar het over gaat en om wie het gaat.
Misschien zijn de zaken wel zo gegaan zoals Patrick ze geschetst heeft. Misschien heeft Patrick alles wel een beetje aangedikt. Misschien was de reaktie van de EHBO'er wel het gevolg van de opstelling van het ambulancepersoneel. We zullen het nooit weten. En hoewel we de feiten niet kennen, is de EHBO'er bij voorbaat al veroordeeld en doet Patrick het voorkomen alsof hij (zij) helig zijn.
Wat mij verbaast, is hoe ambulancepersoneel steeds weer dit soort media kiest om de publiciteit te zoeken. Wat is er toch mis met deze beroepsgroep?
Heel vaak zie ik heel veel goed werk verricht worden door alles en iedereen die ook maar iets met hulpverlening te maken heeft. Bijna altijd is de samenwerking goed, ongeacht het nivo waarop men werkt.
Met enige regelmaat zie ik echter ook wel bizarre zaken. Ook de zogenaamde profesionals gaan regelmatig de fout in in de omgang met de medemens. Zal ik nou eens een tijdje het falen van de profesionals gaan vermelden op prikborden?