even een kleine toevoeging opo de laatste reactie,
jeugdige ehbo-ers mogen wel ehbo diensten draaien mits zij onder begleiding staan van een gediplomeerd ehbo-er.
ik ben jessica 24 jaar oud. (iets ouder dus als de gemiddelde leeftijd tijdens deze discussie. zit bij een ehbo vereniging en een rode kruis afdeling. ben daar naast ook nog lotus(ja hoor het kan nog erger). ben altijd erg blij te hoiren dat er meerdere jongeren zijn die zich intreseren in ehbo.ik wil zelf ook de jeugd in mijn omgeving gaan motiveren om dit ook te doen alleen is erg moelijk in praktijk uit te voeren.
Even terug komend op de bovenstaande discussie over dat meisje dat geen ehbo diploma heeft maar we lreanimatie en over onze ambu chauffeeur:
Alleen door het geleerde te blijven oefenen kun je goed handelen in geval van nood. Dus je kunt dan alles goed hebben gezien en een papiertje hebben voor de reanimatie maar als je nooit oefent bak je er echt niets van.
Ik heb zelf nog geen jaar geleden een reanimatie gehad en op dat moment heb ik gewerkt op een automatische piloot, had ik nooit zo geoefened en nooit zo vaak het verhaalaangehoord van mijn kader over een reanimatie was het mij ook nooit gelukt om goed te handelen.
succes verder in de toekomst met alles en ook ik wil graag kontakt blijven behouden.
groetjes jessica