Zeker, heel moeilijk.
Certificaat –> certificeren, certificeerde, gecertificeerd.
ook mag: certifiëren, certifieerde, gecertifieerd.
Gelukkig begreep iedereen wat er werd bedoeld.
Groetjes,
Mariska
levensreddende eerste hulp dit is het gedeelte wat bij de opleiding bhv zit.
Iedereen die reanimeren kan , kan de aed leren.
Het is niet moeilijk maar je MOET kunnen reanimeren anders heeft de aed geen zin.
Er zijn ook mensen die geen aantekening hebben gehad en toch met de aed werken en ook kunnen reanimeren, deze mensen hebben vaak een cusus gehad van mensen die ooit docent of op een ambu gewerkt hebben.
Hetty
Een AED cursus mag alleen worden gegeven door iemand die daarvoor met goed gevolg is opgeleid. Dus geslaagd voor zijn of haar toetsing.
De huisarts om de hoek die dit papiertje niet heeft gehaald zou het dus niet mogen geven. De AED mag door leken worden gebruikt, EHBO'ers zijn volgens de wet leken. Het is maar net hoe je het benaderd.
Zelf geef ik ook lessen BHV eb EHBO, bij beide lessen wordt de reanimatie volgens de richtlijnen van de NRR gegeven.
Dus ik zou niet weten waarom de EHBO'er dan wel kan reanimeren en de BHV'er met dezelfde reanimatieopleiding niet.
Het stukje reanimatie wat wordt gegeven bij BHV en EHBO is zoals wij dat noemen een aap een kunsje leren. Want wees nu eens eerlijk tegen jezelf. Twee uurtjes opleiding en 2 uur per jaar herhaling, waarvan je misschien 5 minuten aan de pop zit. Kun je dan reanimeren????
Ook kan de AED cursus gecombineerd worden met BLS. In dat geval kan een ieder bij goede resultaten (verantwoord) de AED gebruiken.
Nogmaals de AED is puur ter aanvulling van reanimatie, dus geen vervanging o.i.d.
Stefan, je schrijft: “Een AED cursus mag alleen worden gegeven door iemand die daarvoor met goed gevolg is opgeleid. Dus geslaagd voor zijn of haar toetsing.”
Dat is niet waar. Misschien bedoel je, wanneer je uit naam van de één of andere organisatie gaat lesgeven, zo'n organisatie dat graag wil.
De huisarts om de hoek die dit papiertje niet heeft gehaald zou het dus niet mogen geven.
Dus wel!
Het stukje reanimatie wat wordt gegeven bij BHV en EHBO is zoals wij dat noemen een aap een kunsje leren. Want wees nu eens eerlijk tegen jezelf. Twee uurtjes opleiding en 2 uur per jaar herhaling, waarvan je misschien 5 minuten aan de pop zit. Kun je dan reanimeren????
Ik denk dat deze anti-reclame voor jezelf is. :-)
Gelukkig bestaan er ook opleiders die wel goed les geven en voldoende oefen-materiaal hebben voor de cursisten.
In Volendam hebben wij met hulp van een grote sponsor een netwerk van AED apparaten kunnen plaatsen. Veel apparaten hangen op (semi) openbare plaatsen bij bedrijven waar geen gediplomeerde EHBO-ers werken. Daarom hanteer ik de regel, dat iemand die wil leren een AED te bedienen in dezelfde zitting eerst moet bewijzen de BLS volgens de N.R.R. richtlijnen te beheersen. Beheersen zij die regels niet, dat moeten zij eerst de BLS bijschaven. Veelal kan dat in dezelfde sessie. Ook BHV-ers beheersen in ieder geval de principe's van de BLS, dus meestal lukt dat wel.
Bert Kap. Reg. N.R.R. 002994ehbofan schreef:
>
> beste mensen,
>
> een BHV-er die geceriviceert wil worden voor de AED kan
> volgens mij niet want hij moet toch een geldig reanimatie
> diploma hebben volgens de normen van de NRR.
Sinds een paar maanden heb mijn instructie bekwaamheid v.w.b. EHBO.
Overdag ben ik werkzaam als militair instructeur bij een opleidingscentrum in het noorden van het land.
Nu wil ik in het weekend en evt. s`avonds lessen en/of examens afnemen.
Kan iemand mij vertellen waar ik dan mijzelf moet aanbieden, of met wie ik contact moet opnemen.
met vriendelijke groeten,
j.j.f. van Stralen
Er worden nog al wat dingen door elkaar gegooid.
Ten eerste is er geen enkele organisatie die het alleen vertoningsrecht heeft om te bepalen wie wel en wie niet AED cursussen zou mogen geven.
Wat is er aan de hand. De NRR heeft een kwaliteitsborging opgesteld om te waarborgen dat NRR gecertificeerde hulpverleners een bepaald deskundigheidsnivo hebben.
Omdat te kunnen doen stelt de NRR eisen aan de docenten. Alleen docenten die door de NRR comptent zijn verklaart, mogen cursussen geven waarbij een NRR certificaat wordt uitgereikt. (Hartstichting, OK, Rode Kruis, en nog een paar anderen die dat doen onder de vlag van de NRR).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?