Blindedarmontsteking (?) + vervoer

• Pleeg

Oja, ook van belang is of het om een man of vrouw gaat….bij een vrouw hadden deze klachten ook op een ontsteking van de eierstokken of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen duiden! Overigens zijn dat ook geen indicaties tot ambulancevervoer!

• mutsje

Niet de ehbo-er maakt de beslissing om iemand met een ambulance te vervoeren, maar de meldkamer beslist of er een ambulance komt, vervolgens beslist de ambulance-verpleegkundige of de patient vervoerd wordt. Een klein nuance.

• Arie

Klopt. Bij het enmen van de beslissing ging het mij er meer om dat wij niet zelf met het s.o. zouden gaan zeulen.

• Pleeg

Maar goed dán is het besluit al genomen om 112 te bellen… en ik denk dat je dát traject voor kan zijn.

• Arie

JA, een volgende keer zal de beslissing dan ook anders uitvallen. Maar ik wist dit niet dus nam het zekere voor het onzekere.

• John27

Ja, als ik het zo lees vind ik het een goede beslissing.

Je moet deze dingen een beetje inschatten, als jij denk dat iemand zelf vervoerd kan worden zonder dat dit veel pijn of andere nadelige effecten heeft op de patient, dan kun je dat doen.

In dit geval (met hevige pijn enz….) is het altijd vertandig om een ambulance te waarschuwen, omdat degene veel comfortabeler vervoerd kan worden en er direct middelen te beschikking zijn indien de situatie verslechterd.

Dus, goed gehandeld!!!!!