Medic Event Support zoekt hulpverleners

• M.E.S.

Wij zijn altijd op zoek naar meer eerste hulpverleners.

Ben jij die enthousiaste hulpverlener die het leuk vind om aanwezig te zijn bij enkele evenementen en heb jij minimaal een EHBO diploma en of één van onderstaande certificaten:

verbandleer

Reanimatie

AED

SIGMA

Verpleegkundige (leerling)

Ambulancechauffeur

Arts

Fysiotherapeut

Kaderinstructeur

Mail dan nu met daarin je gegevens zoals je naam, adres, telefoonnummer, diploma's (relevante) naar hulpverlener@mediceventsupport.nl . wij zullen dan binnen 24 uur contact met je opnemen.

Medic Event Support is gehuisvest te Rotterdam en bied vrijwilligerswerk met een vrijwilligersvergoeding.

Indien mogelijk zoeken wij mensen uit Zuid Holland, maar uiteraard is iedereen vrij om te reageren.

meer informatie: www.mediceventsupport.nl

• q

verpleegkundige is een opleidingstitel een geen certificaat zoals een ehbo dingetje…

• l.l. VIG

LEERLING verpleegkundige is een opleidingstitel. Verpleegkundige alleen ga ik er vanuit dat diegene de verpleegkundige opleiding heeft afgerond. ;) Verpleegkundige / verzorgenden krijgen ook EHBO in de opleiding Q , omdat ze ook zonder trukjes iemand moeten kunnen helpen. Wordt dacht ik in het eerste jaar van de opleiding al behandeld.

m.v.g.

• Joey

Hoi L.L. VIG,

Ben zelf ook in het bezit van mijn Verzorgende IG (verkort, 2jr) diploma maar heb EHBO nog nooit gehad in mijn opleiding wel reanimatie!

m.v.g.

Joey B.

• Danny

Beste leerling VIG-er,

Het aandeel EHBO in de huidige opleidingen tot VIG (niv. 3) en VPK (4 en 5) is minimaal tot niet.

Reanimeren bevat vaak een kort lesonderdeel waarbij vervolgens de hele groep moet reanimeren op een “annie” .

Gelukkig zien steeds meer VIG-ers en VPK in dat als ze echt goed willen helpen ze een basismodule EHBO met Reanimatie gaan volgen.. (hey Joey ;) ), en op die manier veel sterker kunnen helpen in echte acute situaties…. en gewoon handelen en niet met “truukjes” aan hoeven te komen……….

Truukjes kun je iedereen leren, maar handelen en dan op een correcte voor de patient aangename manier leer je niet even snel………. maar die basis leg je met een gedegen scholing in de EHBO.

Groeten,

Danny (Pleeg i.o.) ;)

• Joey

Danny bedankt voor je uitgebreide uitleg ;-)

Groetjes,

Joey (VIG'er)

• l.l. VIG

Ja, wat moet ik ervan zeggen :D Ik heb de hele rits gehad. inc. verbandleer etc.

groetjes ;)

• Danny

Ben trots op je! ;)

• Joey

Hoi L.L.VIG,

Ik deed de BBL traject maar heb alleen reanimatie gehad meer niet :-S

Groetjes,

Joey

• Pim

De vraag was toch: Wij zijn altijd op zoek naar meer eerste hulpverleners.

Ben jij die enthousiaste hulpverlener die het leuk vind om aanwezig te zijn bij enkele evenementen en heb jij minimaal een EHBO diploma en of één van onderstaande certificaten

Groetjes aan alle