veranderd ????

• Ingrid

Wie weet wat er aan de hand is op het prikbord van de ambulance.

Sinds gisteren kan ik deze niet meer bereiken.

Hebben meer mensen daar last van of ben ik de enige.

Of als iemand weet hoe ik er weer bij kan komen zou ik dat graag weten !

Ingrid

• Peter

je kunt het nog wel bereiken hoor. Het is alleen heel anders van opzet. Ik zat ook even verbaasd te kijken.

Een aantal onderwerpen is alleen voor “genodigden”. Als je de openingspagina goed leest, zie je hoe of wat.

Ik vind het geen verbetering, maar ik ben ook geen ahv-er.

veel succes en indien mogelijk, leesplezier

• Daniel

Hoi,

Het prikbord is helaas niet meer beschikbaar. Als reden wordt aangegeven dat de goede sfeer op het prikbord niet makkelijk viel te handhaven. De webmaster had zijn redenen voor het sluiten van het prikbord.

Het forum waarnaar je wordt doorgelinkt is het forum op de site van het Nederlandse Ambulance Instituut. Bepaalde discussies staan open voor iedereen, maar er zijn ook besloten discussies die alleen met een speciaal password bereikbaar zijn.

Persoonlijk vind ik het echter heel erg jammer dat het prikbord van ambulance.startpagina.nl gesloten is.

Mvg

Daniel

• Ambulancenet

Er is een nieuw prikbord op www.ambulancenet.nl, je moet je wel registreren maar je hoeft geen ahv te zijn. Momenteel staan er nog niet zo veel berichten, maar het is een goed alternatief voor het ambulance prikbord. Tevens is het forum op het Nederlands ambulance Instituut niet zo overzichtig.

Kortom: Oordeel zelf!

Webmaster ambulancenet

www.ambulancenet.nl

www.ghornet.nl

• Jeroen H.

Die pagina is helaas gestopt door al de kritiek op de webmaster. Het heeft m.i. 2 kanten. Ik hoop dat diegene die dat bereikt hebben nu blij zijn. En als tweede is er nu in de cao, harmonisatie strijdperk een belangrijk forum verdwenen, dus ook hiervoor dank.

Je kunt toch gewoon als volwassen mensen met elkaar omgaan. En hiermee wil ik absoluut de webmaster niet vrijspreken, maar er is een belangrijke informatiebron verloren gegaan.

Jeroen H.

• Jeroen3

Ik persoonlijk vind het ook jammer dat het prikbord verdwenen is.

Ik was een van de mensen die kritiek jegens de Webmaster geuit heeft. Ik ben van mening dat (op een uitzondering na) deze kritiek opbouwend en gefundeerd was. Ik denk dat het reeel dat er een discussie opgang komt als er willekeurig (de persoonlijke mening van de beheerder) berichten verwijderd worden.

Als deze discussie de aanleiding was voor het verwijderen van het prikbord vindt ik dat de beheerder zich eens achter z'n oren moet krabben en zich moet afvragen waar hij mee bezig is/was. Als het puur scheldkannonades waren jegens de beheerder dan kan ik me het voorstellen. Wat ik echter gelezen heb (en zelf geschreven) was dit niet van toepassing.

Als je een website beheerd is het je goed recht om deze naar je eigen goeddunken in te delen en te beheren. Ik kan het natuurlijk fout hebben maar de ambulance.startpagina.nl + alle andere .startpagina.nllen zijn openbare sites die onderhouden worden door een aantal mensen. Als je dan besluit regeltjes in te stellen voor je prikbord moet je dit in overleg met de gebruikers doen, samen de waarden en normen opstellen die op het prikbord gehanteerd moeten worden. Als de beheerder zelf gaat schiften dan krijg je natuurlijk deze reacties, sommige mensen vinden de redenen die de beheerder aandraagd onvoldoende (het een aantal keren voeren van dezelfde discussie over het verwijderen van berichten tegenover het minstens 18 keer op de 1e pagina voeren van discussies over de harmonisatie in de ambulancezorg), de harmonisatie wou de beheerder niet verwijderen (gelijke monniken gelijke kappen) omdat hij anders iedereen over zich heen zou krijgen.

Ik heb Patrick Rambaldo ook bovenstaande aangedragen, hier alleen een hele sumiere reactie op gehad, vervolgens was het prikbord verdwenen. Ligt dat aan de discussie over censuur of ligt dat aan het aankunnen van kritiek van de beheerder?

Ik hoop dat Patrick besluit het forum weer online te plaatsen en zelf het eerste berichtje start met een oproep samen regels op te stellen.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

• Henk Poortvliet

Daar zit wel een kern van waarheid in. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat er een heleboel zeikerds op het forum zaten, maar ik ben het met je eens dat de webmaster hier niet consequent mee omgegaan is. Uiteindelijk is dat de reden geweest dat velen maar bleven doorzaniken.

Momenteel zijn er nog 3 forums over voor de ambulancezorg, iedere met zijn sterke en zwakke punten. Het NAI forum (www.ambulance.nl) is gedeeltelijk afgeschermd, en gedeeltelijk open, het Startkabel prikbord (http://ambulance.startkabel.nl) is geheel vrij, het forum van Ambulancenet (www.ambulancenet.nl) is open, maar met gebruik van inlognaam en wachtwoord om misbruik te voorkomen. We zullen wel zien welk forum de vervanger gaat worden van het Prikbord!

• René

Hallo Jeroen3,

Ik ben het helemaal met je eens… niets aan toe te voegen.

Ook van mij waren discussies en opmerkingen plotseling verdwenen… jammer…

Je laatste zin spreekt mij ook wel aan.

Vriendelijke groet, René.

• Ingrid

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties, ik ben al wezen kijken en ik moet eerlijk zeggen dat ik en niets aan vindt in de “nieuwe”vorm.

Met webmaster was veel leuker.

Ik lees al een hele tijd mee op het prikbord, en kan mij de reactie van Patrick wel een beetje indenken, ook al was het zo dat hij niet constant werd aangevallen, hier en daar vond ook ik de kritiek wat al te persoonlijk.

Het is een goed idee om zelf eens met regels te komen zodat je het er gezamelijk

over eens kunt zijn wat wel en niet mag.

Hopelijk bedenkt de webmaster zich nog, en mocht dit het geval zijn dan lees ik weer met veel meer plezier het ambulanseprikbord.

Ingrid

• Sander

Ik lees op de echte ambulanceforum dat ambulancenet zeer onsportief is om gegaan met het succes van de ambulancepagina. Schandalig en mij zullen jullie niet vinden op jullie forumpie. Dat jullie mede schuldig zijn aan de ondergang is te gek voor woorden. Een goed alternatief is http://ambulance.nl/discus/