Als Instructeur-Eerste-Hulp en Instructeur-Reanimatie, maar daarnaast lid van een BHV-groep, kan ik mij geheel vinden in de bedenkingen die genoemd zijn inzake de kwaliteiten van de BHV-er. Ongetwijfeld is de BHV-er te goeder trouw en zal een goede hulpverlener kunnen zijn bij Levensreddende-handelingen. Maar inderdaad ontbreekt vaak de kwaliteit door te weinig “eerste-hulp”trainingen. Om deze reden spijker ik de BHV-ers bij inzake Eerste Hulpverlening, zodat zij ook een bloedneus kunnen stelpen,
BHV is big-business voor vele instructeurs en opleidingsinstituten. Al snel voldoet een organisatie aan de wettelijke eisen. En hier is het toch alleen maar om te doen. Stellig???? Ja, indien het gaat om een betere Eerste Hulpverlening, zouden de bedrijven wel meer Eerste Hulpverleners laten opleiden.
Geen kritiek op de BHV-ers hoor. Dit zijn allemaal mannen en vrouwen die met de beste intenties hulp willen bieden. Ik heb het over het willen voldoen van bedrijven aan de wetgeving en geen/nauwelijks oog hebben voor kwaliteit van de hulpverlening.
Anna, ik kan erg met je meevoelen (eigenlijk ben ik het helemaal met je eens).
Sorry Jim, het is geenszins mijn bedoeling jou te raken op een teer punt, maar ik deel je mening niet.
Tjeerd