bedrijfshulpverlening

• Anna J.

Hallo Beman,

Hartelijk dank voor je reactie. Helaas is het niet mogelijk om me bij de groep aan te sluiten omdat ik voor een uitzendbureau daar werk. Maar echt, mijn handen jeuken soms. Jammer genoeg is mijn EHBO-diploma na een aantal verlengingen verlopen (door ziekte), maar ik was er ook trots op.Het reanimeren heb ik ook apart gedaan trouwens. Mocht de nood aan de man komen zal ik wel helpen, ze zullen dan ook niet om een diploma vragen. Helaas zijn er mensen, die nooit een cursus gevolgd hebben, die dit ook doen en dan moet je er niet aandenken wat er kan gebeuren. Maar goed, dit geval is goed afgelopen.

Groetjes

Anna

• Anna J.

Beste Jim, Rene, Erikjan, Ron, Hans, Rob, Tjeerd, mening en Beman

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties! Jullie hebben me allemaal vanuit jullie eigen visie mij geholpen.

Groetjes Anna

• betty

volgens mij zijn (bijna) alle BHV-er's onervaren. Ervaring krijg je door te oefenen, niet door 1 keer per jaar een dagje bij elkaar te komen, en heel erg in je geheugen graven naar wat je een jaar geleden ook al weer hebt gedaan.

Ik heb nu sinds een jaar of 4 mijn ehbo diploma, en elke keer als er iets gebeurt en ik ben in de buurt, denk ik al Oh god, het is echt!!!!!

En dan weet ik best wel wat ik moet doen (tot nu toe was het niets ernstigs gelukkig) maar ik ben toch bang dat ik het verkeerd doe, wegens mijn gebrek aan ervaring (gelukkig maar aan de andere kant, want dat betekent ook weer dat ik in weinig situaties ben geweest waar EHBO nodig was….)

En dan heb ik 10 herhalingslessen per seizoen en minimaal 1 oefening in samenwerking met de brandweer.

• peter h

voor BHV adviseerrt de Arbeidsinpectie 4 maal 1.5 uur oefenen, naast de herhalingslessen. Helaas is dit wettelijk niet verplicht………… voor de BHV.

groet

Peter