een makkelijke zin voor 2 kleuren dekens is:
bij koud zie je goud.
Hallo,
Ik sta versteld van dit prikbord en de antwoorden die verzonnen worden op de 2 kleuren van de dekens enz.
Bij grote brandwonden lijkt me maar 1 ding belangrijk voor jullie.
WATER EN DE REST KOMT LATER
Dus koelen en professionele hulpverlening bellen in de vorm van 112.
Die foliedeken waar iedereen zich zo druk om maakt komt helemaal niet in beeld voor jullie bij brandwonden.
Niet teveel op je schouders nemen als ‘EHBO-er’.
Doen wat je moet doen en niets meer.
Ambuchauff
beste ambuchauff,
water en de rest komt later?
In het begin misschien maar hoe lang doorkoelen? tot onderkoeling?
Ligt het er niet aan wat er aan de hand, is waar het, is hoe koud het is etc?
iemand die binnen in huis is en een theepot over zich heen krijgt of een persoon die midden in de winter in het bos in het kampvuur is gevallen.
Zullen we die laatste alleen maar koelen? met het bevroren water uit het meertje wat er is? 15 minuten later kan het ambu personeel hem uit het ijs bikken.
Beste Ambuchauff.
Het heen en weer spuien van ongenoegen wie er beter is en wie slechter doet hier niet ter zake.
Ik weet niet of je de laatste 50 jaar nog bij een ehbovereniging of rode kruis hebt gekeken, maar er wordt tegenwoordig meer geleerd dan alleen het nummer van de alarmcentrale.
Verders neem ik mijn petje af voor allen die in hun vrije tijd op eigen kosten hun EHBO diploma halen en bijhouden om op deze manier niet zichzelf maar een ander te kunnen helpen. Hier kijk ik dan ook met andere ogen tegenaan dan de betaalde proffessionele krachten die een EHBOer links laten liggen, ondanks dat ze de eerste werkzaamheden (kosteloos) voor de betaalde hulpverleners heeft gedaan.
Ik weet zelf ook wel dat er goeie en slechte EHBOers zijn, dat is bij betaalde hulpverleners ook zo. Mijn mening is dat je ze niet over een kam mag scheren.
Tuurlijk weet je na een sosa opleiding meer dan alleen een ehbo diploma, ik heb de cursus zelf ook gedaan, maar om je zelf gaan verheffen boven de rest?????????
Ik hoop in de toekomst een betere samenwerking tussen proffesionele hulpverleners en EHBOers. Zet je zelf daar ook eens voor in en geef op de vereniging bij jou in de buurt eens een gratis gastles. Je zult zien dat het allemaal best wel meevalt.
Met vriendelijke groet.
Stefan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?